Wednesday, December 11, 2013

nikmat dan rahmat

Saya terlupa bahawa rahmat Allah itu cukup luas bagi diri saya.. baru saya sedar sebenarnya Allah telah permudahkan jalan ilmu untuk saya semenjak saya kecil lagi.. bermula saya masuk ke sekolah rendah, sekolah menangah, matrikulasi, universiti di peringkat ijazah, sarjana dan doktor falsafah.. semua Dia permudahkan kemasukan saya.. tidak ada satu pun di antaranya, setiap apa yang saya pilih tidak dapat.. tanpa perlu bersusah payah.. saya minta aliran sains teknikal semasa kemasukan tingkatan 4, saya dapat. Dah masuk sekolah sains SMSTSP saya tukar dari aliran teknikal kepada aliran sains tulen setelah lebih setengah tahun mengikuti pengajian tingkatan 4, saya dapat tanpa perlu bersoal panjang dengan cikgu sekolah (PK HEM). Masuk matrikulasi minta sains hayat, pun dapat. Masuk universiti utk program ijazah, minta HBP pun dapat.. minta major QS pun dapat.. dah habis degree, minta sambung master dlm Sc. ARCHITECTURE pun dapat. Walhal alirannya cukup berbeza antara Quantity Surveying dgn Architecture. . . Dah habis master minta sambung Ph.D di UIA.. dipermudahkan juga penerimaan saya di sini.. Alhamdulillah. . Segalanya di permudahkan.  Cumanya, jalan ilmu ini tidaklah semudah nak masuk...

No comments:

Post a Comment