Saturday, June 29, 2013

impian hati...

saya kira, setiap orang ada impian dan harapan.. begitu juga dengan saya. namun, bukanlah kesempurnaan yang saya impikan.. jauh di sudut hati saya, jika ditakdirkan saya menyintai seorang lelaki dan dia juga menyintai saya.. saya mengharapkan satu perhubungan yang berlandaskan syarak.. mungkin bunyinya agak sukar untuk direalisasi dalam kontek semasa juga dengan 'life style' saya.. saya akui, terlalu amat sukar untuk dicari, jika dua hati bertaut menjadi satu, tetap teguh mempertahankan hubungan antara lelaki dan perempuan seperti mana yang disaran oleh agama (yakni Allah). satu hubungan hati, yang belum dihalalkan hubungan zahirnya melalui perkahwinan, yang mana tidak akan keluar berdua-duaan hatta di tempat awam atau tertutup. dalam erti kata sebenarnya, 'dating'.. saya begitu mengharapkan seorang lelaki yang cukup teguh pegangan agamanya untuk berada di samping saya.. apatah lagi pada lelaki yang punyai rupa dan kebijaksanaan..

saya terlalu berharap untuk dipertemukan dengan lelaki seumpama itu, sehinggakan umur mencecah 30 tahun pun saya masih belum berkahwin.. hanya tuhan saja yang tahu tentang perasaan ini.. saya harap, saya akan terus bersabar sehingga saya menemuinya..

semoga Allah memberikan saya kekuatan.. seterusnya memberikan saya ilham untuk terus menyiapkan tesis Ph.D..

No comments:

Post a Comment