Saturday, August 17, 2013

kata hati

pada awal usia 20 tahun, saya pernah menulis berdasarkan apa yang saya rasa dari hati yang paling dalam tentang gambaran siapa jodoh saya.. tetapi tulisan tu hilang bersama-sama dengan memori laptop yang rosak.. hari ini saya mahu tulis kembali.. apa yang datang dari hati saya, bukanlah sesuatu yang sempurna.. segalanya adalah apa yang diilhamkan dalam benak fikiran saya..

saya menggambarkan dia yang saya nantikan adalah seorang yang memiliki rupa paras yang menarik pada saya.. berkulit cerah, muka berbentuk bujur, hidung mancung dan bermata (iris) coklat.. lebih tinggi dari saya, tidak gemuk dan agak tegap.. usianya lebih tua dari saya. seorang lelaki yang matang pemikirannya. seorang yang sangat menjaga agamanya..  juga seorang yang menjaga batas pergaulannya.. seorang lelaki yang tidak memulakan sentuhan dengan wanita, seorang lelaki yang sabar dan bijak mengawal nafsunya ketika bersama-sama wanita.. melainkan wanita itu isterinya..

seorang lelaki yang 'smart', pandai bergaya, ada aura yang tersendiri. ada ciri-ciri kepimpinan.. 

walaupun agak mustahil unutk jumpa lelaki yang kelihatan 'moderate' atau moden dari segi penampilan luaran dan dalam masa yang sama memiliki agama yang mantap.. saya tetap percaya bahawa masih ada lelaki seumpama itu dalam dunia ni.. 

andainya seorang lelaki itu jodoh saya.. apabila saya melihat dirinya, saya nampak diri saya di dalamnya....

No comments:

Post a Comment