Thursday, August 22, 2013

mencari ilham..



penulisan berfakta bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilakarkan... lantaran itu, mata hanya tertumpu pada helaian kertas.. gerak tari rentak iramanya sudah lemah.. seakan mahu hilang.. entah bila kesudahannya.. saya pun tidak tahu..
saat ini, saya masih mengharap agar diberi kekuatan.. dan ketajaman akal fikiran..

tatkala ini, mungkin eloknya saya kena manfaatkan ruang waktu yang ada.. kerana saya tidak disibukkan dengan anak-anak atau suami.. memang saat ini terasa begitu indah.. adakala terasa bagaikan hidup di dalam syurga.. mahu tidur jam berapa, bangun jam berapa.. sesuka hati saja. mahu makan semudah mana pun tiada siapa peduli.. bangun-bangun pagi seusai solat subuh melayari internet, melihat gambar itu dan ini, kemudian berangan.. kembali merenung helaian kertas.. mengadap PC, main candy crush bila terasa penat memerah otak atau jemu membaca, menonton drama Korea.. enak juga menjamu mata melihat pelakon yg mulus kulitnya.. sambil berangan, bilakah mungkin diri ini akan bertemu seorang lelaki yang kacak, hadir mengisi hati..

Ya Allah, setelah hambaMu ini didatangkan waktu getir untuk menyiapkan tesis master.. saat ini, hambaMu berasa amat bersalah dengan lenangan masa yang ada.. sedangkan coretan untuk tesis PhD masih sedikit ceriteranya..
pada masa masih berbaki 1 tahun. Ya Rabbi!!

No comments:

Post a Comment