Monday, July 29, 2013

3 Perkara

tiga perkara yang tidak boleh dilengah-lengahkan

i- solat ketika diawal waktu jika ada kemudahan
ii- mengebumikan jenazah
iii- mengahwinkan anak gadis jika dilamar oleh lelaki yang diredhoi agamanya

Saya selalu ingat pesan mak untuk bersolat pada awal waktu ketika berada di rumah. Walaupun adakalanya saya rasa 'annoying'.. sebab pada saya, solat tak perlu disuruh-suruh.. kerana itu tanggungjawap saya kepada Allah sebagai tanda ketaatan.. dan tidak dinafikan juga, mendidik anak, menyuruh dan mengingatkan anak untuk bersolat itu juga salah satu tanggungjawab seorang ibu.

saya tak menafikan, memang ada satu perasaan yang indah jika sepanjang hari dapat bersolat di awal waktu yakni solat sebaik sahaja selepas azan berkumandang.. bila bersolat pada awal waktu, it will makes my day becoming so productive. sungguh!

tentang hal yang ketiga tu, saya memang sangat menantikan agar diri saya dilamar oleh seorang lelaki yang saya redhoi agamanya.. is it I'm too demanding?, I believe, I have too.. biarpun dah lanjut usia.. but, I'm okay with it, hanya Allah yang tahu. kerana saya seorang wanita yang gagah!

No comments:

Post a Comment